半歩先を読む日本最大級のマーケティングサイト J-marketing.net

Japan Consumer Marketing Research Institute




About Us

Evidence-backed ideas for better marketing

Japan think-tank & consumer marketing research, strategy provider with full fieldwork support. JMR's expertise is in consumer goods marketing research, luxury goods, consumption pattern studies, usability studies for digital products & home electronics, psycho-economic studies, ethnographic and eye-tracking studies.



Corporate Overview

Company name Japan Consumer Marketing Research Institute.
(a.k.a. JMR生活総合研究所)
Head Office Tokyo, Japan
Established March 1st, 1991
Capital 15million Yen
Employees 31(as of January, 2021)
Top management (President & CEO) Hisakazu Matsuda
(Directors) Yoshiko Ohba, Hirokazu Ohsawa, Eiryo Gouda
Membership Japan Marketing Research Association(JMRA), ESOMAR
Business Marketing consultant
Major Banks Mizuho Bank, MUFG Bank, Johnan Shinkin Bank


Location

Location

Palace side Bld., 1-1-1, Hitotsubashi, Chiyoda-ku, Tokyo, 100-0003, Japan

Nearest station

By Subway
Takebashi Station. on the the Tozai subway line, at Takebashi station, take the 1 B exit , use the elevator or go up a short flight of stairs to the 2nd floor of the Palace Side Bldg to the JMR office. The building is also known as the "Mainichi Shimbun Building.
Jimbocho Station. served by 3 lines -- Hanzomon line, Toei Shinjuku line, and Mita line. take the A 8 exit and walk about 5 minutes toward the Imperial Palace.

By Taxi
Ask driver to go to "mai-nichi shimbun building" or also know as the "palace-side building"
Landmarks are the "Hitotsubashi intersection", the "Maiichi Shimbun building" , the Imperial Palace.

From Tokyo Station
Take a taxi or the subway Tozai Line to Takebashi station.


Articles

Recent Archives


Contact Us

Please contact us using the contact information or form below.

Phone +81-3-3217-8400

E-mail jmrlsi@jmrlsi.co.jp


Thank you for your interest in JMR's services. Please provide the following information about your business needs to help us serve you better. This information will enable us to route your request to the appropriate person. You should receive a response within one to two business days.

Inquiry
入力例:foo@example.com

お知らせ

2024.03.25

当社合田執筆の「猛スピードのクルマはいらない」 これからの高齢化社会に必要な“まちづくり”とは何か? そのヒントは欧米になかった!」がメルクマールに掲載されました。

2024.04.22

JMR生活総合研究所 ゴールデンウイーク期間中の営業のお知らせ

新着記事

2024.04.24

24年3月の「チェーンストア売上高」は既存店で13ヶ月連続のプラス、食料品がけん引

2024.04.24

24年3月の「コンビニエンスストア売上高」は4ヶ月連続のプラスに

2024.04.23

24年2月の「旅行業者取扱高」は19年比で78%に

2024.04.23

24年2月の「広告売上高」は、3ヶ月連続のマイナス

2024.04.22

企業活動分析 カルビーの23年3月期は需要堅調もコスト高吸収できず減益に

2024.04.22

企業活動分析 亀田製菓の23年3月期は国内外好調で増収もコスト増で減益着地

2024.04.22

企業活動分析 大正製薬の23年3月期はOTCなど好調で増収増益

2024.04.19

企業活動分析 森永製菓の23年3月期は、「inゼリー」等好調で2年連続最高益更新

2024.04.18

24年2月の「商業動態統計調査」は36ヶ月連続のプラスに

2024.04.17

24年3月の「景気の現状判断」は14ヶ月ぶりに50ポイント割れに

週間アクセスランキング

1位 2024.04.12

成長市場を探せ ビスケット市場、4年連続プラスで初の4,000億超えに(2024年)

2位 2024.03.13

戦略ケース なぜマクドナルドは値上げしても過去最高売上を更新できたのか

3位 2022.05.10

消費者調査データ エナジードリンク(2022年5月版) 「レッドブル」「モンスター」認知率拡大、上位の牙城揺るがず

4位 2019.09.10

戦略ケース プラットフォームビジネスで急拡大するウーバーイーツ

5位 2021.05.25

MNEXT 眼のつけどころ プロ・マーケティングの組み立て方 都心高級ホテル競争 「アマン」VS.「リッツ」(1)

パブリシティ

2023.10.23

週刊トラベルジャーナル2023年10月23日号に、当社代表取締役社長 松田の執筆記事「ラーケーションへの視点 旅の価値問い直す大事な切り口」が掲載されました。

2023.08.07

日経MJ「CM裏表」に、当社代表取締役社長 松田の執筆記事が掲載されました。サントリー ザ・プレミアム・モルツ「すず登場」篇をとりあげています。

ENGLISH ARTICLES

2023.04.17

More than 40% of convenience store customers purchase desserts. Stores trying to entice shoppers to buy desserts while they're shopping.

2023.02.22

40% of men in their 20s are interested in skincare! Men's beauty expanding with awareness approaching that of women

2022.11.14

Frozen Foods' Benefits Are Expanding, and Child-raising Women Are Driving Demand

2022.09.12

The Penetration of Premium Beer, and a Polarization of the Growing Beer Market

2022.06.20

6.9 Trillion Yen Market Created By Women― Will Afternoon Tea save the luxury hotels in the Tokyo Metropolitan Area